برند و برند سازی مهمترین عواملی است که می تواند بر فروش یک کالا تاثیر مستقیم بگذارد. منظور از برند سازی، برندینگ خدمات و کالا باشد. برندینگ خود نیز از عواملی بیرونی و درونی تاثیر می پذیرد یکی از این عوامل نتیجه برخورد مشتری نسبت به کالا و برندی است که از ان استفاده می کنند. به همین دلیل دراین مقاله قصد داریم در رابطه با همین تاثیر گذاری و تاثیر پذیری رفتار مصرف کننده بر برندینگ صحبت کنیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. ابتدا برند و برندینگ را تعریف کرده و سپس به نحوه تاثیر گذاری و تاثیر پذیری آن اشاره می کنیم.

برند و برندینگ چیست؟

در ابتدا باید اشاره کنیم برند با علامت تجاری کاملا متفاوت استو نقش کاملا متفائتی نسبت به علائم تجاری دارد برند به اشکال و علائمی گفته می شود که به نعرفی محصول می پردازند و شناسه محصول می شود درست مانند نام اشخاص حقیقی که معرفی کننده و نماد هر شخصی است و او را از سایر افراد متمایز می ند برند نیز در دنیای تجارت همین نقش را بر عهده دارد و یک محصول را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند. علامت تجاری نیز نامی است که شرکت حقوقی به خود می گیرد البته بعضا دیده شده که نام تجاری با نام برند یکسان باشد ولی ماهیت متفاوتی نسبت به